FIFY

Studencki Klub Turystyczny
Politechniki Gdańskiej

25.10 - 26.10 2014 Paraszyno Pieszo Rajd-na-orientacje

SKT PG FIFY serdecznie zaprasza na

Rajd na Orientację Opadające Liście

   

 

Opadające Liście są tradycyjnym, jesiennym, dziennym rajdem na orientację. To dobra okazja by rozruszać kompasy po wakacyjnej przerwie, a także idealny wstęp dla początkujących, dla których nocne lub ekstremalne rajdy na orientację wydają się jeszcze nieosiągalne. Nauczymy Cię, o co w tym wszystkim chodzi 🙂

Na czym polega rajd na orientację?

Na starcie dostaniecie mapę z zaznaczonymi punktami oraz kartę do wypełnienia (pytania opisowe, lampiony, zagadki terenowe, itp.). Kto odnajdzie najwięcej punktów i będzie pierwszy na mecie, ten wygrywa!

Typowy weekendowy rajd zaczyna się w sobotę rano, gdy dojeżdżamy na miejsce startu. Otrzymujemy karty startowe, mapy i w drużynach ruszamy na poszukiwanie rozmieszczonych w lesie Lampionów! Po kilku godzinach zespoły docierają do mety i oddają wypełnione karty organizatorom. Wieczorem, w miejscu noclegu oznajmiane są wyniki i wręczane symboliczne nagrody. Po tym następuje pełna radości i śpiewów noc 😉 Wracamy następnego dnia do domów.


REGULAMIN

  1. Każdy uczestnik bierze udział na własną odpowiedzialność (w razie wypadku organizator nie będzie pociągnięty do odpowiedzialności).
  2. Każdy uczestnik ubezpiecza się we własnym zakresie.
  3. Wszelkie szkody pokrywane są przez sprawcę.
  4. Każdy uczestnik ma obowiązek podać swój numer kontaktowy organizatorom.
  5. Niepełnoletni uczestnicy muszą mieć zgodę na udział w Rajdzie opiekunów prawnych.
  6. W sytuacjach spornych Organizator ma zawsze rację.

Trasy

TK – Trasa Krajoznawcza, promująca ruch na świeżym powietrzu jako preferowaną formę aktywności na weekend, idealna dla rodzin z dziećmi, planowany czas przejścia – 4-5h, drużyny 1-5 osobowe, maksymalnie 10 drużyn

TN – Trasa Normalna, dla zaczynających przygodę z chodzeniem po lasach 🙂 a także dla chcących spędzić aktywnie czas, bardziej wymagająca od Trasy Krajoznawczej. Planowany czas przejścia 5-6h, drużyny 1-5 osobowe, maksymalnie 10 drużyn

TF – Trasa Fifowa, dla weteranów mapy, kompasu i azymutu, kochających brodzenie po szyję w błocie i bieganie po górach :), drużyny 1-5 osobowe, maksymalnie 10 drużyn

Zgłoszenia

Zgłoszenia należy wysyłać pod adres opl@fify.pl, powinny zawierać:

  • imiona i nazwiska wszystkich członków zespołu
  • numer kontaktowy osoby zgłaszającej
  • nazwę drużyny (informacyjnie, może być później zmieniona)
  • rodzaj wybranej trasy (TK/TN/TF)

Opłata startowa:

  • 10zł za osobę w przypadku zgłoszenia drużyny do godz. 23:59:59 w czwartek 23. października
  • 15zł za osobę dla drużyn zgłoszonych w piątek i sobotę na starcie
  • brak opłat dla dzieci pod opieką rodziców

W ramach opłaty startowej uczestnicy otrzymują m.in. kartę startową, mapę, oraz dostęp do ogniska na Mecie rajdu.

Punktacja i nagrody

Za każdy znaleziony punkt drużyny otrzymują punkty, za przekroczenie limitu czasu – tracą punkty. Drużyna z największą ilością punktów na danej trasie zdobywa Pierwsze Miejsce i związane z tym (symboliczne) nagrody.

Największą nagrodą jest dzień spędzony ze znajomymi na dobrej zabawie!

Start

Punkt startowy znajduje się niedaleko SKM Strzebielino (mapka), preferowany dojazd to SKM odjeżdżające o godz. 9:22 z Gdyni Głównej, lub własny transport.

Biuro startowe rajdu działa od godz. 10:00 do czasu wypuszczenia ostatniej zgłoszonej drużyny, a następnie przenosi się na Metę.


Integracja z Klubem

Zamiast powrotu do miasta proponujemy zostać z nami na nocleg w Schronisku Łowców Przygód (http://lowcyprzygod.pl/nocleg-w-schronisku/) :), koszt noclegu – 15zł (wymagany własny śpiwór, lub coś zamiast niego).

Uwaga! Chęć noclegu należy zgłosić organizatorom z wyprzedzeniem, liczba miejsc jest niestety ograniczona.

Co zabrać ze sobą?

  • coś odblaskowego (!)
  • kompas może się przydać. Ale jest tyle innych sposobów wyznaczania północy prawda?
  • latarkę (nie wiadomo gdzie Cię noc zastanie)
  • buty trekkingowe, ew. takie, w których dobrze Ci się porusza w lesie/polu – wygodne (bo kilometrów będzie nie jedno „parę”)
  • ubiór na chłodną i mokrą pogodę – może nas zaskoczyć
  • zapasowe skarpetki 😉
  • termos z ciepłą zawartością
  • żarełko i napoje na czas rajdu – na wieczór za pewne da się coś kupić w miejscowym sklepie
  • jakieś inne grajadełko dmuchane szarpane i stukane
  • kolegę, koleżankę ale jeżeli przyjedziesz sam to na pewno kogoś Ci dokoptujemy, żebyś do lasu już sam nie wchodził!
Dołącz do nas na Facebooku https://www.facebook.com/events/1526410420938520/ !

Organizatorzy

Ola Żurek aleksandrazurek@gmail.com

Michał Kluczka mkluczka@gmail.com, 509 817 699