SKT PG FIFY serdecznie zaprasza na
Rajd na Orientację Opadające Liście
Opadające Liście są tradycyjnym, jesiennym, dziennym rajdem na orientację. To dobra okazja by rozruszać kompasy po wakacyjnej przerwie, a także idealny wstęp dla początkujących, dla których nocne lub ekstremalne rajdy na orientację wydają się jeszcze nieosiągalne. Nauczymy Cię, o co w tym wszystkim chodzi 🙂
Na czym polega rajd na orientację?
Na starcie dostaniecie mapę z zaznaczonymi punktami oraz kartę do wypełnienia (pytania opisowe, lampiony, zagadki terenowe, itp.). Kto odnajdzie najwięcej punktów i będzie pierwszy na mecie, ten wygrywa!
Typowy weekendowy rajd zaczyna się w sobotę rano, gdy dojeżdżamy na miejsce startu. Otrzymujemy karty startowe, mapy i w drużynach ruszamy na poszukiwanie rozmieszczonych w lesie Lampionów! Po kilku godzinach zespoły docierają do mety i oddają wypełnione karty organizatorom. Wieczorem, w miejscu noclegu oznajmiane są wyniki i wręczane symboliczne nagrody. Po tym następuje pełna radości i śpiewów noc 😉 Wracamy następnego dnia do domów.
REGULAMIN
- Każdy uczestnik bierze udział na własną odpowiedzialność (w razie wypadku organizator nie będzie pociągnięty do odpowiedzialności).
- Każdy uczestnik ubezpiecza się we własnym zakresie.
- Wszelkie szkody pokrywane są przez sprawcę.
- Każdy uczestnik ma obowiązek podać swój numer kontaktowy organizatorom.
- Niepełnoletni uczestnicy muszą mieć zgodę na udział w Rajdzie opiekunów prawnych.
- W sytuacjach spornych Organizator ma zawsze rację.
Trasy
TK – Trasa Krajoznawcza, promująca ruch na świeżym powietrzu jako preferowaną formę aktywności na weekend, idealna dla rodzin z dziećmi, planowany czas przejścia – 4-5h, drużyny 1-5 osobowe, maksymalnie 10 drużyn
TN – Trasa Normalna, dla zaczynających przygodę z chodzeniem po lasach 🙂 a także dla chcących spędzić aktywnie czas, bardziej wymagająca od Trasy Krajoznawczej. Planowany czas przejścia 5-6h, drużyny 1-5 osobowe, maksymalnie 10 drużyn
TF – Trasa Fifowa, dla weteranów mapy, kompasu i azymutu, kochających brodzenie po szyję w błocie i bieganie po górach :), drużyny 1-5 osobowe, maksymalnie 10 drużyn
Zgłoszenia
Zgłoszenia należy wysyłać pod adres opl@fify.pl, powinny zawierać:
- imiona i nazwiska wszystkich członków zespołu
- numer kontaktowy osoby zgłaszającej
- nazwę drużyny (informacyjnie, może być później zmieniona)
- rodzaj wybranej trasy (TK/TN/TF)
Opłata startowa:
- 10zł za osobę w przypadku zgłoszenia drużyny do godz. 23:59:59 w czwartek 23. października
- 15zł za osobę dla drużyn zgłoszonych w piątek i sobotę na starcie
- brak opłat dla dzieci pod opieką rodziców
W ramach opłaty startowej uczestnicy otrzymują m.in. kartę startową, mapę, oraz dostęp do ogniska na Mecie rajdu.
Punktacja i nagrody
Za każdy znaleziony punkt drużyny otrzymują punkty, za przekroczenie limitu czasu – tracą punkty. Drużyna z największą ilością punktów na danej trasie zdobywa Pierwsze Miejsce i związane z tym (symboliczne) nagrody.
Największą nagrodą jest dzień spędzony ze znajomymi na dobrej zabawie!
Start
Punkt startowy znajduje się niedaleko SKM Strzebielino (mapka), preferowany dojazd to SKM odjeżdżające o godz. 9:22 z Gdyni Głównej, lub własny transport.
Biuro startowe rajdu działa od godz. 10:00 do czasu wypuszczenia ostatniej zgłoszonej drużyny, a następnie przenosi się na Metę.
Integracja z Klubem
Zamiast powrotu do miasta proponujemy zostać z nami na nocleg w Schronisku Łowców Przygód (http://lowcyprzygod.pl/nocleg-w-schronisku/) :), koszt noclegu – 15zł (wymagany własny śpiwór, lub coś zamiast niego).
Uwaga! Chęć noclegu należy zgłosić organizatorom z wyprzedzeniem, liczba miejsc jest niestety ograniczona.
Co zabrać ze sobą?
- coś odblaskowego (!)
- kompas może się przydać. Ale jest tyle innych sposobów wyznaczania północy prawda?
- latarkę (nie wiadomo gdzie Cię noc zastanie)
- buty trekkingowe, ew. takie, w których dobrze Ci się porusza w lesie/polu – wygodne (bo kilometrów będzie nie jedno „parę”)
- ubiór na chłodną i mokrą pogodę – może nas zaskoczyć
- zapasowe skarpetki 😉
- termos z ciepłą zawartością
- żarełko i napoje na czas rajdu – na wieczór za pewne da się coś kupić w miejscowym sklepie
- jakieś inne grajadełko dmuchane szarpane i stukane
- kolegę, koleżankę ale jeżeli przyjedziesz sam to na pewno kogoś Ci dokoptujemy, żebyś do lasu już sam nie wchodził!